Den beste blomkålrisen

Få den beste oppskriften på blomkålris her. Lavkarbo mat er ikke bare slankemat. Det er familievennlig kost som vil gi alle som spiser det bedre helse. Og best av alt: Alle kan finne noe de liker!


Vil du få vår guide "Vinn over søtsuget? Du finner den i bunnen av siden

vinn over søtsuget  2.png

 

blomkålris.png

Få oppskrift på den beste blomkålrisen lengre nede på siden

 

Når du tilbereder en typisk lavkarbomiddag lager du maten fra bunnen av, og du dropper den solide og godt innarbeidede porsjonen med ris, pasta eller potet. Uten disse stivelsesrike matvarene oppnår du et mer stabilt blodsukker og jevnere energi. Du holder deg god og mett mye lengre, og du blir ikke like fort fysen på noe søtt. I tillegg får du bedre kontroll over hva du faktisk spiser, fordi du ved å unngå den raffinerte industrimaten også unngår skjulte kilder til salt, sukker, konserveringsmidler og andre tilsetningsstoffer. Dermed legger du grunnlaget for en bedre helse og for økt overskudd i hverdagen.

 

Det er slettes ikke så vanskelig som du tror, og det passer for hele familien!  

Du må bare venne deg til at middagstallerkenen din ser litt annerledes ut. Du kan fremdeles fråtse i gode råvarer som alle typer fisk, fugl, kjøtt og skalldyr, og du kan virkelig la det bugne av sesongens friske grønnsaker som salat, agurk, tomat, kål, brokkoli, asparges, avocado, søtpotet, løk og så videre. Ja, til og med ekte smør, rømme, hjemmelagde sauser og dressinger hører hjemme i en lavkarbomiddag.

 g ned i vekt med lavkarbo 2.jpg (1)

Gjengitt med tillatelse fra en meget fornøyd kunde

Det kan riktig nok være litt uvant uten ris, potet og pasta til middag sånn til å begynne med. Men du lærer fort hvordan du kan tilberede fristende middagsretter og lavkarbotilbehør i Vita Univers. Vi har kostholdsplaner og mange lekre oppskrifter å velge mellom. Det er enkelt å søke og enkelt å finne fristende mat som er lett å tilberede. 

 

kokos-panert-kylling-vita-univers.jpg

Blomkålris, panert kyllingfilet og salat med Tzatziki. En familiefavoritt!

 

Hvis du er usikker på om dette passer for deg, så start i det små:

- Kutt ut tilsatt sukker, brus (med sukker)  og juice

- Lag deg lavkarbo brød, lavkarbo knekkebrød og kjeks. (Dette har vi mange gode oppskrifter på.)

- Spis mer grønnsaker

 

Lær deg å tilberede grønnsaker på en måte som familien liker, da har du kommet langt. Prøv deg fram med å steke, pakke i folie, dampe, koke eller spise dem rå. Lek med ulike krydder og tilsett meierismør eller en god kaldpresset olivenolje på slutten. Perfekt tilberedte grønnsaker får de fleste, også barn til å spise det med glede. Du må bare knekke koden:

  • Liker dere gulrøttene best rå?
  • Liker dere veldig myk eller skikkelig fast brokkoli?
  • Stekt paprika, faller det i smak?

 

Kanskje kan du til og med driste deg til å lage blomkålmos og blomkålris? 

Et tips for å få den beste blomkålmosen, er å blande blomkål og sellerirot. Det gir en smakfull og fyldig mos. Ferskrevet muskattnøtt gjør mosen til gourmet mat! 

Eller hva med å teste blomkålris? Her får du ulike fremgangsmåter - Og vi avslører hvilken metode som er best:

vita univers,den beste blomkålrisen, lavkarbo meny, lavkarbo diett ukeplan, ned i vekt med lavkarbo, hva er ketose, ned i vekt raskt, maks fettforbrenning, slankekur, lavkarbo mat, lavkarbo middag.png

 Last gjerne ned dette bildet

 

Vil du ha flere tips og mer inspirasjon? Med vårt KICKSTART PROGRAM får du alt du trenger, fra kostplaner, kurs skrevet av fagfolk, oppskrifter med mer: 

Programmet varer  i 1 uke og gir deg:

  • gratis oppstartssamtale og e-postoppfølging
  • nyttige kursartikler hver dag i en uke (Skrevet av fagfolk)
  • kostplaner for ulike metoder (Ketose, lavkarbo, paleo og faste)
  • oppskrifter med utregnet næringsinnhold
  • Spørsmål & Svar, tips & Triks, tracking 
  • e-hefter, måltidsplanlegger +++

De påfølgende modulene i Vita Univers koster kr 99,- pr uke.  Da får du blant annet nye kursartiker, ketose kostplan og lavkarbo kostplan hver uke.Vi har ingen bindingstid, og du kan si opp når du vil.

 

Nå dine mål på den mest effektive måten: