lavkarbo- Hva kan jeg spise?

I dette minikurset vil du lære hva du skal spise for å spise en sunn og effektiv lavkarbo


Hvorfor lavkarbo?

God helse handler ikke bare om vekt og overvekt. Det handler om energi, være frisk og å være i stand til å leve det livet man ønsker seg. Vår erfaring er at et karbohydratredusert kosthold gjør det lettere å kutte ut søtt, suget forsvinner eller reduseres kraftig. Etter en tid med naturlig mat og uten halvfabrikata vil søtt og saltsmak forsterkes. Ved å droppe tilsatt sukker og mest mulig stivelsesrik mat, samtidig som du lager maten din selv, vil du få bedre helse, få jevn energi, miste cravings og unngå falsk appetitt. 

 

Hva er sunn mat?

  • Ikke spis mat som din bestemor ikke ville gjenkjent som mat.
  • Mat dør og råtner. Hvis ikke, er det ikke mat. 
  • Mat har korte eller ingen ingredienslister. 

  

Spis naturlig, sunn lavkarbomat

Vanlige matvarer i vårt kosthold er fisk, fugl, skalldyr, kjøtt, egg, fete og usukrede meieriprodukter, grønnsaker (helst de som vokser over bakken) urter, ekte majones, oliven,- kokos,- og rapsolje, litt bær, nøtter og frø, og eventuelt litt kornprodukter. Frukt, belgfrukter og potet kan man spise hvis man tåler dette, men det er ikke egnet for dem som vil gå ned i vekt. Du kan også spise naturlig søtningsstoff som ikke påvirker blodsukkeret og litt mørk sjokolade, men hold det til fest!

 

Gjør det enkelt!

Spis protein som tidligere, spis alt av grønnsaker som vokser over bakken, og lag deg en god fet saus til middag. Du kan gjerne spise middag til hvert måltid, men noen vil gjerne ha en mer vanlig frokost. Lavkarbo brød, knekkebrød og chiapudding er gode alternativer til dette. (Vi har mange gode oppskrifter på dette i våre kostholdsplaner) 

uten sukker og mel 2 mindre.jpg

 

 

Vil du lese resten av dette kurset? Gå til denne adressen: Vita Univers gratis START lavkarbokurs