Protein pita

Her er oppskrift på et nydelig og enkelt pitabrød som er raskt å lage, rikt på protein og fattig på karbohydrater


protein pitabrød lakarbo pitabrød pita uten mel og gluten lavkarbobrød 1.jpg

Pitabrød uten gluten og mel, kun 4 ingredienser. Svært lite karbohydrater og mye protein 😋😋

 

Jeg måtte prøve disse! De ser ut til å være en stor hit i sosiale medier om dagen, og jeg fikk også lyst til å prøve dem. Pitabrød med kun 4 ingredienser, raske og enkle å lage, og gode på smak. Det gikk også fint å fylle dem. De inneholder svært lite karbohydrater, og mye protein, det er ost som er hovedingrediensen i disse.

 

protein pitabrød lakarbo pitabrød pita uten mel og gluten lavkarbobrød 3.jpg

Oi oi oi... Forventninger! Men vil de falle helt sammen?? Vil det være mulig å dele dem? 😌 

 

protein pitabrød lakarbo pitabrød pita uten mel og gluten lavkarbobrød 2.jpg

 Jepp 😄Her er de ferdig avkjølte og klar for å fylles..

 

Oppskriften er en enklere variant av den mer kjente FATHEAD deigen som er svært populær i lavkarbomiljøet. Jeg synes denne smaker minst like godt, har færre ingredienser, også liker jeg at den inneholder pofiber framfor nøttemel. (Pofiber får du kjøpt på helsekost) Jeg vet ikke hvem som oppfant denne varianten, så beklager at det mangler kilde. Jeg var redd de ikke skulle heve seg så godt, så jeg tilsatte 1 ts bakepulver i deigen, da ble det sånn:

 

2 stk:

170g Revet Mozarella 

1 egg

12 gram pofiber (Helsekost)

1 ts bakepulver

 

Slik gjør du:

Smelt ost i mikro til den er helt myk. Rør rundt.Visp inn egg og rør inn pofiber. Form to pitabrød av deigen og stek dem på 220 grader i ca 10 minutt. 

 

Kjempegodt! En lett ostesmak som passer kjempegodt til for eksempel guacamole:

guacamole sunt fett sunn avokado oppskrift avocado.jpg

 

 Nam nam, dette kan jeg anbefale 😊 Hilsen Linn