maks fatburn

Både vektnedgang og helse handler om en god fettforbrenning.


Få max fettforbrenning og mist søtsug.pngFettforbrenning er selvfølgelig et nøkkelaspekt ved vektnedgang, ettersom det er fettet lagret på kroppen som skal bort, og ettersom den beste måten å få det bort på er å forbrenne det. Om vi klarer å få kroppen til å bli flinkere til å forbrenne sitt eget fett, vil vi bli mindre sultne siden kroppen får mye av energien den trenger fra sine egne lagre. Men hvordan øker man fettforbrenningen?

 

Det finnes mange myter og dårlige strategier rundt fettforbrenning. Det største problemet er at vi gjerne forenkler dette for mye. For eksempel, selv om man forbrenner mer fett om man trener med lav intensitet, betyr ikke det at man går mer ned i vekt ved å trene på denne måten. Faktisk kan korte økter med høy intensitet, som for eksempel styrketrening, være en enda bedre måte å trene på når man skal ned i vekt. Men alt i alt, så vet vi at for å forbrenne fett på den mest effektive måten, så må er det kostholdet du må gjøre noe med- Ikke trening. Du bør trene for helsa si skyld. Men ikke for vekta. Kosthold er kilo, trening er gram. 

 

Det handler ikke om et kaloriregnskap, inn og ut. Kroppen er ikke så enkel. Den er smart. Den lagrer mat og bruker mat på en slik måte at du skal kunne overleve lengst mulig uten mat. Kroppen vår er ikke tilpasset dagens levemåte. Den er skapt for å kunne gå i lange perioder uten mat. Derfor er det å spise mindre mat heller ikke så lurt når man skal ned i vekt. Det vi må gjøre er å spise mat som skaper et godt hormonelt miljø og som reduserer betennelse i kroppen. Dette har mange av oss nemlig store plager med. Fordi vi rett og slett ikke tåler dagens mat og omgivelser. Vi utvikler autoimmune sykdommer slik at kroppen går til angrep på seg selv, får intoleranser, magevondt, utmattelse, hudproblemer og mye mer. 

 

Å spise riktig og ren mat vil øke fettforbrenningen, noe som igjen vil gi oss mer energi, få oss til å føle oss mer opplagte og gi oss mer lyst til å mosjonere. Til å leve det livet vi ønsker oss. Jeg vet ihvertfall at jeg ønsker å holde meg frisk. Ha en aktiv alderdom når den tid kommer, og jeg vil ha energi til å nyte livet! Jeg tror nok du også ønsker det samme. 

fet mor med barn.jpg

 

La kroppen din få et stabilt blodsukker. Lavt blodsukker er veldig ubehagelig, men det ødelegger også proteiner og bindevev i kroppen din, noe som medfører både rynker, for tidlig aldring og strekkmerker. Grunnen til at blodsukkeret kan bli lavt, er at kroppen i for stor grad er avhengig av sukker som drivstoff. Hvis du gir den konstant påfyll, vil den aldri få tilgang til fettet du spiser eller har lagret på kroppen. Sukker er lettest for kroppen å bryte ned, så den vil alltid bruke dette som sin foretrukne energikilde. Med et sunt kosthold vil du få tilgang til fettreservene dine, og kroppen kan bruke dette som energi. Dette vil gi deg en sunn og behagelig vektnedgang, og en god og jevn energi. 

 

Vi har fokus på kosthold som fremmer fettforbrenning, som gir deg energi og bedre helse. Vi hjelper deg med å få kroppen din til å spille på lag med deg. Slik at den klarer både å gi deg energi og å forbrenne fett. Du kan si at du optimaliserer kroppen din for å få behovene dine dekket. 

 Linns lavkarbo Ritz kjeks

tapaskjeks lavkarbo lchf, vita univers.jpg

Ritz kjeks- Med få ingredienser, enkle å lage og knall gode!

 

Vi praktiserer ulike strategier innenfor et sunt kosthold. Noen har behov for en stor endring som skaper en stor fettforbrenning raskt, for eksempel dem som er svært overvektige og har mange tilleggs-sykdommer. Andre som bare vil litt ned i vekt og få en bedre kropps-sammensetning, kan velge en metode som tar litt lengre tid, men som krever mindre omlegging av kostholdet. Uansett hva som passer for deg, så er fokus på naturlig og ren mat en rød tråd hos oss. 

 

Naturlig mat vil si sunne og helt naturlige råvarer som vi fra naturens side er ment å skulle spise, altså matvarer som er minst mulig raffinert og behandlet og har en kortest mulig ingrediensliste. Naturlig mat uten en masse kunstige tilsetningsstoffer – kombinert med et lavere inntak av karbohydrater – er det optimale kostholdet for en vektreduksjon og for økt energi og bedre helse, mener vi.

vitagrønnsaker.jpg

 

I praksis betyr dette at du spiser kjøtt, fisk, egg, grønnsaker, litt bær, frukt, nøtter, frø og fete meieriprodukter dersom du tåler dette, og du velger økologiske råvarer så langt det er mulig. Det du først og fremst reduserer inntaket av er ferdigmat og halvfabrikata. Du må altså innstille deg på å lage maten din selv! Først da vil du ha full kontroll på hva du får i deg, og du vil blant annet kunne eliminere de skjulte sukker- og glutenbombene som det finnes mye av i den industrielle maten.

 

 
collage google.jpg

 

Du trenger å vite hva slags mat du bør styre unna, hvordan du setter sammen tallerkenen din, og vi hjelper deg med planlegging. Så kan du spise til du blir mett. Du vil miste søtsug og apetitten vil normalisere seg. Det samme vil hormonene i kroppen din, slik at du vil få mer energi, penere hud og en slankere kropp. Når du kjenner på alle helsefordelene ved ditt nye kosthold, vil du garanter ikke ønsket deg tilbake til det gamle. Det er nemlig vi som har all den beste maten!

Vil du lese mer om ketogen diett? Hva er ketose

Få oppskrift på Linns lekre lavkarbo Ritz kjeks