Gjør det enkelt:

Går det litt trått å komme i gang med et sunt kosthold? Har du et ønske om å gå ned i vekt? I denne artikkelen finner du råd som vil hjelpe deg på veien.


PS: Vil du ha tips og oppskrifter som fjerner søtsug? Meld deg på nyhetsbrevet vårt i bunnen av siden og få vår guide gratis :) 

fordommer mot fedme Heidi Rosander Vita Univers.jpg

 

Gro spiste bort magen og fikk mer energi på samme tid - På KUN 2 uker:

 

Hun var alltid sylslank:

Gro vil være anonym på grunn av sin jobb, men hun er ei kul dame i sin beste alder, rett rundt 40, 2 barn i skolealder, fra rogalandsområdet. Hun har vært superslank hele sitt liv. Hun har i sitt voksne liv fattet interesse for mat og helse. Hun har vært borti diverse vitamintilskudd, leser og googler oppskrifter og tar med seg tips og triks, og hun har brukt minimalt med sukker de siste årene, men er ikke panisk. Hun er altså opptatt av sunn mat og har på ingen måte anlegg for å legge på seg.

g ned i vekt med lavkarbo.png 

Likevel så snek det seg sakte men sikkert på noen kilo. På magen. Er det ikke typisk. Hun bestemte seg for å prøve akkurat oss. 

 

Hun logget seg inn i Vita Univers, og printet ut en kostholdsplan og handleliste. Jeg ga henne svar på på spørsmålene som hun hadde. "Hva skal jeg spise?" " Hva er de sunneste grønnsakene?" Og så videre. (Vårt undervisningsrom har en egen seksjon for vanlige spørsmål og svar, så her fikk hun svar på mye. Hun var veldig fornøyd med å få alt hun trengte samlet på en plass. Det var effektivt i en hektisk hverdag. 

 

Vi hjalp henne med hvordan hun kunne tilpasse maten til sin hverdag. Og hvis hun ble usikker på noe, eller følte seg trøtt og slapp, sånn helt akutt, så var det kun et lite tips fra meg som reddet ettermiddagen. 

 

Etter 2 uker fikk vi dette bildet:

"Jeg nærmer meg mål!" 

g ned i vekt med lavkarbo.jpg

 

På kun 2 uker har hun blitt kvitt den irriterende magen, hun opplever at mat er mye mindre stress i hverdagen, og hun har koset seg masse med deilig mat. Hun har fått kunnskapen og tipsene hun trenger, og hun har opplevd de gode effektene på kroppen. Og mannen tok det ikke lang tid å få med på laget.

 

Nå merker hun at kroppen spiller på lag. Og det er kun fordi hun har spist riktig mat! Hun har vært nøye på dette. Hun sa til meg: "Jeg trodde ikke dette skulle være så enkelt" Og det er enkelt. 

 

Huden har renset seg opp og hun stresser ikke lengre med ustabilt blodsukker. Hun sa til meg: "Jeg var så redd for å bli sulten når jeg tok i mot pasienter. Det er så utrolig pinlig hvis magen begynner å romle. Også blir jeg så skjelven hvis jeg får lavt blodsukker. Derfor spiser jeg gjerne en banan eller et lite måltid før konsultasjonen." 

Dette har vi ryddet opp i. "..Og for en fantastisk bonus det er at hele familien har lyst på den gode maten!" sier hun avslutningsvis. Vi kunne ikke vært mer enig. 

g ned i vekt med lavkarbo 2.jpg

 

 

KOM I GANG:

1. Sett deg et mål

Alle vet at for å gå ned i vekt må du spise annerledes enn du gjør i dag. Svært mange tenker at «Jeg vet jo hvordan, jeg har kunnskapen- Jeg bare orker ikke» Hva er vel kunnskapen verd hvis du ikke bruker den aktivt? Et mål uten en plan er kun en bittersøt drøm. Lag en konkret plan, og sett deg mål som er litt vanskelige å oppnå, men ikke uoverkommelige. Husk at hvis du vil ned i vekt, så er det kostholdet du skal forandre, tren fordi det er sunt, ikke for å gå ned i vekt. (Kosthold er kilo, trening er gram)

 

2. Følg en metode

Følg en metode konsekvent og over en avsatt tidsperiode. Når du skal i gang så er dette det viktigste grepet du gjør: Følg en metode konsekvent og over en gitt tidsperiode.  Hvis du «shopper» litt her og der, fra forskjellige kostholdsmetoder, så vil det bli vanskelig å finne ut hva som er feil hvis det ikke fungerer. Velg en metode, følg den til punkt og prikke. Hvis resultatene dine uteblir så gjør du feilsøking innen metoden, da er fallgruvene avgrenset.

 

3. Velg riktig metode

Velg metoden som passer for deg. Hva slags mat liker du å spise?  Finn den metoden som er mest i tråd med ditt drømmekosthold. Her skal du la hjertet ditt styre deg, ikke hjernen. Vi har så mange oppfatninger om hva som er sunt og ikke, hva vi bør spise og hva vi må styre unna. Legg det bort. Hvis du vil ned i vekt på din mest behagelige måte, så velger du metode med hjertet. Når det er sagt, så er lavkarbo, gjerne i kombinasjon med faste den mest effektive og sunneste metoden. Her kan du spise deg mett på god mat, og dermed er det enklere å oppnå varige resultater. Du kan oppnå like raske resultater ved å spise naturlig mat, som ved pulverkurer. Spis mat!

 

kokos panert kylling vita univers.jpg
Kylling panert med kokos eller baconsvor er digg sammen med blomkålris og tzatziki
Tips! Du kan gjerne spise middag til alle måltidene hvis du vil.Men hvis du spiser lavkarbobrød så er det pålegget du skal ha fokus på. Det er bedre med en skive med tre etasjer med pålegg enn 3 skiver med lite pålegg på. 

 

4. Legg inn spisepauser

Etter fest kommer faste. Og det er helt naturlig. Det er jo slik vi er skapt, fra et evolusjonsperspektiv: Vi spiser når vi har mat tilgjengelig og hamstrer opp til dårlige tider. Når tidene er magre og mat ikke er tilgjengelig, så bruker kroppen sitt opplagrede fett som energi.

Men nå for tiden så mangler vi aldri mat. Disse spisepausene og hva kroppen oppfatter som trange tider, må vi skape selv. Og etter en solid fest, som jula er for mange av oss, er det lettere å ta grep nå. Du trenger ikke å faste i dagesvis for å ha en spisepause. i vår "Din Guide til resultater" som er en del av KICKSTART NÅ! programmet, vil du få hjelp til å finne ut hva DU bør gjøre.

 

SUNN LAVKARBO+ FASTE = HELSENØKKELEN!

Få de mest effektive resultater og din beste helse med ketogen diett/ ketose, moderat lavkarbo, paleo og faste.

Faste er fantastisk! Det er en sunn investering i din egen helse. Du kan bruke faste som slankekur, men det beste med fasten er at du renser og helbreder kroppen:

Ved hjelp av faste vil huden stramme seg opp, du kan mister arrvev, pigmentflekker  og føflekker. kroppen vil bruke dårlige celledeler som energi så du kan si at kroppen spiser deg friskere. Hvis du opplever at du har levd sunt, men du reagerer mer og mer på ulike mattyper som du har tålt bra før, så vil en faste hjelpe med å nullstille deg. Faste er et effektivt verktøy men det bør ikke brukes uten at du har kunnskap om temaet. I vår lettleste e- bok "Faste- Nøkkelen til helse" vil du lære mer om:

  • Hvordan du kan faste forsvarlig
  • Effektive, ulike fastemetoder
  • Fasteplaner
  • Hvorfor og hvordan faste virker

e bok inkludert.png

Jeg likte godt ordlyden og måten infoen gis i denne boken. Elsker at når jeg har lest ferdig føler jeg at jeg har fått mer kunnskap om emnet jeg søker, men også blir stimulert til å tenke/føle selv, henvises til annen litratur, blir oppfordret til å finne en variant som passer og virkelig kjenne etter selv. Veien blir liksom til mens en går 😊 Gry Kristin Havnen

mat collage 22.8..png

 

 

God helse handler ikke bare om vekt og overvekt.

Det handler om energi, være frisk og å være i stand til å leve det livet man ønsker seg. Et karbohydratredusert kosthold gjør det lettere å kutte ut søtt, du kan spise bort suget. Etter en tid med naturlig mat og uten halvfabrikata vil søt og saltsmak forsterkes. Ved å droppe tilsatt sukker og mest mulig stivelsesrik mat vil du få bedre helse, få jevn energi, miste cravings og unngå falsk appetitt. Du kan også sette kroppen din på maks fettforbrenning.

 

Naturlig ren mat og korte ingredienslister legger et godt grunnlag for bedre helse. Du kan ikke få et velfungerende maskineri av første klasse hvis du fyller den med dårlig drivstoff. Ville du for eksempel ha fylt diesel på bensintanken? Eller behandlet drømmebilen din som gammelt skrot?

  
anbefaling, ned i vekt, kostholdsplan, ketose, ketogen diett, lavkarbo, paleo, steinalderdiett, vannfaste, periodisk faste.png

 

 

Spis naturlig, sunn lavkarbomat

Spis protein som tidligere, spis alt av grønnsaker som vokser over bakken, og lag deg en god fet saus til middag. Vanlige matvarer i vårt kosthold er fisk, fugl, skalldyr, kjøtt, egg, fete og usukrede meieriprodukter, grønnsaker (helst de som vokser over bakken) urter, ekte majones, sunne kaldpressede oljer (oliven, kokos og rapsolje) bær, nøtter, belgfrukter og frø. Du kan også spise naturlig søtningsstoff som ikke påvirker blodsukkeret og litt mørk sjokolade, men hold det til fest.

 

 

chiapudding blåbær.jpg

Chiapudding med blåbær er en deilig sunn og mettende rett

 

Vi samarbeider med Dr. Hexebergs Klinikk: Mange av våre kunder har benyttet seg av Dr. Hexebergs Klinikk i tillegg til oss. Vi utfyller hverandre på en fin måte: Hos oss får du daglig inspirasjon, kostplaner, gode oppskrifter og råd og tips. Sofie og Erik Hexeberg gir deg den aller beste medisinske oppfølgingen.

 

kjersti romsaas sundby.jpg

"Jeg er så utrolig fornøyd! Å bruke Vita Univers og å få medisinsk oppfølging av Dr. Hexebergs klinikk ga meg resultatene og tryggheten jeg trengte for å komme i mål. Jeg var bekymret for blant annet kolesterolet. Erik fulgte med på alle mine blodprøver og Vita Univers ga meg de praktiske rådene og oppskriftene slik at hverdagen med ny mat ble enkel- Og resultatene kom raskt"   Kjersti Romsaas Sundby

 

Få kostplaner, kursartikler, oppskrifter, med mer. Få svar på dine spørsmål og få ekstra hjelp

Vi kan lage en skreddersydd plan sammen med deg, slik at den passer for deg.Vårt fagteam kan hjelpe deg. Vi har alle ulike angrepsvinkler og spesialfelt. Med en konsultasjon eller flere om du ønsker, vil vi hjelpe deg hele veien til mål:

Konsultasjon, inkludert Vita Univers, får du til KUN kr 1099,- Les mer om det her

KICKSTART NÅ ! 1099 vita univers, ned i vekt med lavkarbo, ned i vekt med ketose.png 

 

 

Vil du komme i gang uten konsultasjon? Kjøp vårt KICKSTART NÅ! program som gir deg alt du trenger for at du får raske resultater: KUN kr 399,-: 

Copy of Copy of KICKSTART NÅ! m faste.png

Vårt bestselgende program "KICKSTART NÅ!" vil gi deg nøkkelen vil gå ned i vekt med maks fettforbrenning, få mer energi og bedre helse på enklest mulig måte- Lite å lese, enkelt å sette seg inn i, og velsmakende kostplaner:

  • Lavkarbo kostplan
  • Ketose kostplan 
  • Lavkarbo- Hva kan du spise og Din Guide til resultater
    Bruk universet vårt gratis i en uke (Her finner du blant annet svar på vanlige spørsmål, ny ketose kostplan + lavkarbo kostplan hver uke. oppskrifter med mer. Ord. pris kr 99,- pr uke. 

BONUS AKKURAT NÅ: Få e-boken Faste- Nøkkelen til helse GRATIS: